El Mercat Central celebrarà el centenari des de la carpa provisional
Els paradistes al desembre encara no s'hauran traslladat a l'equipament remodelat, ja que encara no tenen cap acord i les obres no s'han acabat. Un cop obri portes tindrà un horari ininterromput, un supermercat a la planta baixa i establiments de venda i degustació de productes al costat.

Tarragona
La plaça Corsini tornarà a celebrar el Nadal amb els paradistes instal·lats a la carpa provisional i sense trasllat a l’edifici central. El Mercat celebrarà el proper 19 de desembre el centenari de la seva inauguració amb les obres de rehabilitació encara en dansa, tot i que ja es troben a les acaballes del total de l’execució. A l’equip de govern li hauria agradat reobrir coincidint amb la data emblemàtica, tot i que finalment tan sols quedarà en un desig.

Imatge virtual de l'interior de l'equipament. / Ajuntament de Tarragona

Imatge virtual de l'interior de l'equipament. / Ajuntament de Tarragona
Acord pendent amb els paradistes
On tampoc encara no hi ha res tancat és amb el plec de condicions per traslladar-se d'una banda a un altre, i encara estan obertes les converses amb els propietaris de les parades per saber com i de quina manera s'efectua i quines seran les premisses d'estada que tindran en un futur al Mercat Central.
Una de les novetats respecte el funcionament actual és que obrirà matí i tarda. Segons la regidora de comerç, Elvira Ferrando, “les negociacions van per bon camí”. Ara bé, hi ha paradistes que es queixen d’aquest horari ininterromput i de la manca d’informació per part de l’ajuntament.
Després de l'adjudicació del supermercat soterrat a Mercadona, ara caldrà elaborar el plec de condicions dels locals del costat del supermercat, que estaran dedicats a la venda i degustació de diferents productes artesans i gourmet.
Comerç ben tranquil
Aquest divendres s’inaugura un nou centre comercial a Reus a l’espai de Metrovacesa. Ferrando assegura que els comerciants tarragonins ni tan sols en parlen i per tant no preveuen cap tipus de conseqüència pels seus calaixos. Ho compara a l’arribada del Corte Inglés: “se’n parlava molt, i al final tot ha continuat amb normalitat i les botigues han continuat obrint cada dia”.
Pel que fa a la campanya de Nadal, enguany s’avançarà i les llums s’obriran el proper dia 27, coincidint amb la celebració del Black Friday.

Eva Hidalgo
Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.




