Badalona lliure de glifosat
L'Ajuntament de Badalona ha deixat d'utilitzar aquest herbicida després que l'Organització Mundial de la Salut l’inclogués a la llista de substàncies probablement cancerígenes

Ajuntament de Badalona

Barcelona
Badalona ja no mata les males herbes dels parcs i espais verds amb glifosat. El nou govern municipal ha deixat de fer servir aquest herbicida i arrenca aquestes herbes a mà, o les deixa créixer. El segon tinent d’alcalde i regidor de l’Àmbit Badalona Pròspera i Sostenible, Àlex Mañas, diu que “no hi ha cap motiu per utilitzar-lo” i reconeix que hauran de fer “molta pedagogia i explicar a la ciutadania que és millor tenir males herbes als parcs on juguen els nostres fills, que no pas utilitzar un herbicida possiblement cancerigen”.
La plataforma Som el que sembrem fa tres anys que lluita perquè es deixi de comercialitzar aquest producte. La seva presidenta, Maria Josep Ball ha explicat a l’Hora Barcelona se SER Catalunya que ja “han demanat a tots els ajuntaments que facin el deixin de fer servir i apostin per mètodes ecològics per acabar amb les males herbes”.
Badalona és la primera gran ciutat que ha pres aquesta decisió després que l'OMS hagi inclòs el glifosat a la llista de substàncies probablement cancerígenes.




