Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
ANDORRA LA VELLA

El Comú complirà la sentència i aplicarà el GAdA de manera personalitzada

En els propers dies, els treballadors de la corporació de la capital rebran l'aplicació individualitzada del complement, congelat des de fa sis anys

El cònsol de la capital amb l'advocat de la corporació expliquen els detalls de la darrera sentència contra el Comú per l'aplicació del complement del GADA.

El cònsol de la capital amb l'advocat de la corporació expliquen els detalls de la darrera sentència contra el Comú per l'aplicació del complement del GADA. / M.B. (ANA)

El cònsol de la capital amb l'advocat de la corporació expliquen els detalls de la darrera sentència contra el Comú per l'aplicació del complement del GADA.

Andorra la Vella

El Comú d'Andorra la Vella donarà compliment a la sentència dictada per la Sala Administrativa del Tribunal Superior i aplicarà la Gestió de l'Avaluació de l'Acompliment (GAdA) de manera personalitzada.

Segons ha explicat el cònsol major, Jordi Minguillón, “la sentència diu que fixar l'índex de correcció és correcte però l'aplicació que es va fer no era la que el tribunal considera adequada”. Per aquest motiu, el que es pretén ara és agafar cas per cas i aplicar a cada persona l'índex de correcció que permet la legislació, tot i que segons Minguillón, el resultat no presenta diferències i ascendeix a 537.846,75 euros.

En els propers dies, els treballadors del Comú d'Andorra la Vella rebran l'aplicació individualitzada del GAdA, congelada des de fa sis anys, per conèixer el seu cas personal.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Jordi Minguillón ha explicat que dins del període permès aplicaran la sentència del GADA

00:00:0000:06
Descargar

Així doncs, el Comú acata la sentència del Tribunal Superior que considerava que aplicar la rebaixa de 10 punts de manera global no era la forma correcta, i per tant aplicarà l'índex de correcció que permet la legislació persona per persona. Aquest és un dels aspectes que segons ha explicat el cònsol major d'Andorra la Vella, Jordi Minguillón, diu la sentència.

El cònsol major acompanyat per l'advocat del Comú, Miquel Àngel Canturri, ha insistit que l'aplicació del GAdA “és injusta perquè sotmet els treballadors a avaluacions subjectives”. Per aquest motiu, i perquè en els darrers mesos s'està notant una certa recuperació econòmica de les arques comunals, l'actual corporació ha previst en el pressupost del 2016, que pretenen aprovar durant el mes de desembre, un increment del 2% dels salaris de tots els treballadors, i revisar l'ordenació de la funció pública. “Volem ser equitatius i justos amb totes les persones que treballen al Comú i que vegin la millora econòmica reflectida en el seu salari”, ha admès.

El cònsol major s'ha reunit aquest dijous al matí amb representants del Sindicat de Treballadors del Comú d'Andorra la Vella (Sitca) per traslladar-los aquesta decisió, tot i que no ha volgut parlar de les seves reaccions. A hores d'ara des del Sitca treballen amb el seu advocat per prendre la decisió que considerin oportuna.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estás escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir