Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
TARRAGONA

La reforma del passeig marítim i la passarel·la obriran la ciutat al mar

Ambdues obres, finançades pel Port, començaran durant els primers mesos de l'any vinent i s'acabaran abans de la celebració dels Jocs Mediterranis del 2017.

Imatge virtual de la passarel·la. / Cedida

Imatge virtual de la passarel·la.

Tarragona

A partir del 2017, Tarragona solucionarà parcialment un dels problemes endèmics: la manca de connexió del centre de la ciutat amb les platges. El cinturó de ferro que suposa tenir les vies del tren al costat del litoral ha fet que històricament es visqui d’esquena al mar, però d’aquí poc el problema es reduirà amb la passarel·la que passarà per sobre de la infraestructura ferroviària i comunicarà la baixada del Toro amb la platja del Miracle. L’obra es sotmetrà a exposició pública i posterior licitació en els propers mesos, i les obres s’acabaran de cara a l’estiu dels Jocs del Mediterrani, d’aquí un any i mig.

Paral·lelament, el Port també ha anunciat que finançarà la remodelació del passeig marítim. Segons el seu president, Josep Andreu, “un cop estigui feta la passera també hem de renovar i modernitzar tota la zona que toca a la platja”. S’eixamplaran les voreres, es farà un carril bici i es canviarà el cantó d’aparcament de vehicles, de manera que no es pugui estacionar al costat del mar per alliberar-lo visualment. Aquests treballs costaran prop de mig milió d’euros.

Creixement de creueristes

Un total d’11.600 turistes han arribat a Tarragona per via marítima durant tot el 2015, viatjant a bord d’algun dels 11 creuers que han decidit fer parada o estada a la ciutat. L’impacte econòmic ha estat de prop de 720.000 euros. De tots ells, un 19% decideixen contractar algun tipus d’excursió, i el destí més sol·licitat és Barcelona. El 80% restant que va per lliure es queda majoritàriament a la capital de la demarcació a visitar-la pel seu compte.

De cara a l’any vinent s’espera que arribin 18 vaixells de petit i mitjà format i que l’afluència incrementi fins a les 13.000 persones.

A l’alça

Pel que fa als moviments i balanços anuals, el Port ha superat enguany els 33 milions de tones, creixent un 4,3% respecte l’exercici anterior. Els productes petroquímics i els agroalimentaris són els que tenen més pes.

De cara a l’any vinent s’espera arribar als 35 milions de tones, un 5,7% més.

Eva Hidalgo

Eva Hidalgo

Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir