El Patge Reial anuncia l’arribada dels Reis
Totes les parròquies preparades per a la nit més màgica de l'any

Un moment de la cavalcada del Patge Reial, anunciant l'arribada de Ses Majestats avui a Andorra. / N.B. (ANA)

Andorra la Vella
Malgrat la pluja i el fred, el Patge Reial dels Reis Mags d’Orient ha desfilat, aquest dilluns, pels carrers, places i avingudes d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany per anunciar a tots els nens i nenes l’arribada de Ses Majestats.
Durant la desfilada, que ha començat a les set de la tarda a la plaça Guillemó i ha enfilat per l’avinguda Meritxell per finalitzar a la plaça Coprínceps, el Patge Reial, acompanyat de dos menuts ajudants, ha anat fent diverses aturades per llegir el discurs previ a l’arribada dels Reis Mags i per regalar caramels a grans i petits. A partir d’aquest dimarts a les dotze del migdia, el Carter Reial, instal·lat a la plaça Coprínceps, rebrà les cartes de tots els nens i nenes que vulguin lliurar-les en mà.
D'altra banda, les parròquies ja ho tenen tot a punt per rebre aquest dimarts a la tarda, els Reis Mags d'Orient. Un any més, la cavalcada que es preveu més multitudinària serà la que realitzaran conjuntament Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.
A les valls centrals, la cavalcada començarà a la plaça Guillemó a les 18.30 hores, i seguirà per les avingudes Príncep Benlloch, Meritxell i Doctor Mitjavila, creuarà el pont de París i prosseguirà per les avingudes del Consell d'Europa, un altre cop Meritxell, Carlemany, Copríncep de Gaulle, del Pessebre, de les Escoles, així com els carrers del Parnal i del Prat Gran per finalitzar a la plaça Coprínceps, on els Reis d'Orient rebran tots els nens i nenes, que els podran entregar les seves cartes.
En total, la cavalcada comptarà amb dinou carrosses i, com ja és tradició, l'organitzaran conjuntament la Unió Pro-Turisme d'Escaldes-Engordany, amb el suport del Comú escaldenc, i l'Àrea de Cultura del Comú d'Andorra la Vella.
Enguany, a més, la desfilada comptarà amb la col·laboració de membres del Departament de Joventut i Voluntariat del Govern. La seguretat serà coordinada entre el Departament de Protecció Civil i els serveis de Circulació d’ambdues parròquies.
Pel que fa a la resta de cavalcades, a Encamp els Reis Mags començaran a recórrer els carrers del poble a les 18 hores, acompanyats d'una cercavila. La comitiva arribarà a la plaça dels Arínsols, on Ses Majestats recolliran les cartes dels més petits.
Al Pas de la Casa, mentrestant, els Reis Mags arribaran en tot terrenys i carrosses fins al Centre Esportiu, després de fer un descens de torxes per les pistes d'esquí, que començarà a les 19 hores a la pista Directa.
A Canillo, la cavalcada començarà a les 18 hores a l'edifici Perecaus i recorrerà la callissa de Som, el carrer Gran i finalitzarà al Palau de Gel, on els Reis rebran els infants. A Ordino, la festa començarà una hora més tard, a les 19. En aquest cas, l'arribada de Ses Majestats anirà acompanyada de la representació dels Pastorets, a càrrec dels més petits de la parròquia, així com d'un berenar amb tortell i xocolata. Els actes tindran lloc a l'ACCO i a la plaça Major.
Finalment, on els Reis arribaran més d'hora és a Sant Julià de Lòria. A les 17 hores ja faran una visita als padrins i padrines a la Llar de Lòria i, una hora més tard, emprendran un recorregut des de la Riberola fins a la plaça de la Germandat, passant per l'avinguda Verge de Canòlich, el carrer Bonaventura Riera, l'avinguda Rocafort, les Arades i, un altre cop, l'avinguda Verge de Canòlich. Un cop arribats a la plaça de la Germandat, els Reis rebran les cartes de tots els nens i nenes que s'hi apropin.




