Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El sector agroalimentari europeu serà el gran perjudicat pel TTIP

Segons un estudi del departament d’agricultura nord-americà, el Tractat de Lliure Comerç que es negocia entre la Unió Europea i els Estats Units beneficia un model industrialitzat i extensiu front al model d’explotació familiar europeu més preocupat pel medi ambient

00:00:0000:06
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Valencia

L’aprovació del Tractat de Lliure Comerç entre els Estats Units i la Unió Europea, el que es coneix per les seues sigles en anglès com TTIP, perjudicarà clarament l’agricultura continental. És la conclusió que extrau un informe elaborat pel departament d’agricultura dels Estats Units al voltant de les possibles implicacions del Tractat de Comerç i que ha donat més força als qui són contraris a la seua aprovació. És el cas de l’eurodiputat de Compromís, Jordi Sebastià, qui recorda que el Parlament Europeu té capacitat de vetar el tractat.

Sebastià ha passat per La Llavor on ha assegurat que el TTIP enfronta dos models d’agricultura: el model industrialitzat i extensiu propi de l’economia nord-americana, on a més els controls de seguretat ambiental són més laxos, i el model d’explotació familiar europeu, que compta amb majors garanties de protecció al medi ambient. En esta guerra entre ambdós models, el TTIP beneficiaria, segons Sebastià, al model nord-americà ja que el tracta afavoreix la desregulació i la davallada de controls i el sector agroalimentari europeu i, per tant, el valencià, no jugaria amb les mateixes regles del joc.

L’eurodiputat de Compromís recorda que els agricultors europeus han fet molts sacrificis per ajustar-se als paràmetres de qualitat ambiental de la Unió Europea. Per això, rebaixar ara els controls per permetre l’entrada de la producció estatunidenca suposaria un greu perjudici.

Jèssica Crespo

Jèssica Crespo

Editora de Hoy por Hoy Valencia y redactora Radio Valencia Cadena SER. Anteriormente directora de de...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir