Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
CAS TORREDEMBARRA

El jutge investiga la relació entre l'empresa Teyco i l'exalcalde Masagué

S'obre una nova peça separada del cas, ja que el magistrat veu irregularitats en l’adjudicació del pàrking Filadors i apunta al cobrament de presumptes comissions.

Daniel Masagué, exalcalde de Torredembarra, sortint del jutjat amb el seu advocat, Xavier Melero.

Daniel Masagué, exalcalde de Torredembarra, sortint del jutjat amb el seu advocat, Xavier Melero. / ACN

Daniel Masagué, exalcalde de Torredembarra, sortint del jutjat amb el seu advocat, Xavier Melero.

Torredembarra

El titular del jutjat número 1 del Vendrell ha obert una nova peça separada del cas Torredembarra, la número 7, per investigar presumptes adjudicacions irregulars i cobrament de comissions entre l’empresa Teyco i l’exalcalde Daniel Masagué. El jutge veu indicis seriosos “d’arbitrarietat” a l’hora d’actuar d’alguns membres de la mesa de contractació que va acordar adjudicar al grup Teyco l’obra del parking Filadors. “El mateix alcalde o el seu assessor, Jaume Vila, haurien propiciat l’adjudicació de l’obra a Teyco, per davant d’altres ofertes que objectivament havien de ser preferents”, recull la interlocutòria del magistrat. A més, el jutge constata pagaments entre empreses del grup constructor i societats de Masagué, entre 2011 i 2013, que tenen “difícil justificació lògica i econòmica”.

En una interlocutòria a què ha tingut accés l’ACN, el magistrat acorda l’aixecament del secret de sumari de prop de 3.000 folis de la peça separada número 3, relativa a l’empresa Teyco, i els incorpora a la número 7 per tal de “donar celeritat a la instrucció”.

El jutge investiga l’adjudicació de les obres del parking de Filadors i l’adjudicació a l’empresa Sorea del servei de subministrament d’aigües i millora de la xarxa, “aparentment relacionades amb el pagament de quantitats sense justificació clara de part de l’empresa adjudicatària i d’altres mercantils del grup empresarial Teyco a societats de l’aleshores alcalde, Daniel Masagué, entre els anys 2011 i 2013”.

Noves citacions als jutjats

Arran d’aquests indicis, el jutge ha citat a declarar el 10 de febrer en qualitat d’investigats al conseller delegat de Teyco, Jordi Sumarroca, a Susanna Sumarroca i Joaquim Sumarroca, oncle i cosina del primer, respectivament. L’endemà 11 de febrer, també estan citats a declarar com a investigats l’exalcalde Daniel Masagué i l’assessor Jaume Vila.

El 23 de juliol de l’any passat, la Guàrdia Civil va detenir Jordi, Susanna i Joaquim Sumarroca, i Daniel Masagué, per aquest cas. En l’operació, batejada com ‘Petrum’, també es va detenir l’assessor Marià Júdez.

En la interlocutòria, el jutge no cita Júdez perquè declari com a investigat, però sí que l’esmenta per detallar que serà en aquesta nova peça separada on procedirà a resoldre la petició de sobreseïment efectuada per la seva defensa.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estás escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir