Simulen cobrar més per aconseguir la targeta de residència europea
La policia nacional ha detectat casos d'immigrants que, per poder marxar a un altre país europeu a buscar feina, falsegen la seva nòmina. Ho fan per aconseguir la targeta de residència europea per la qual han de justificar uns ingressos mínims. Per contra, cada cop hi ha menys contractes falsos per portar immigrants a l'estat espanyol.

De falsejar passaport a falsejar nòmines. / ACN

Girona
Un dels requisists per poder tenir la targeta de residència europea que permet treballar en d’altres països d'Europa és tenir un sou mínim que molts dels immigrants no compleixen.
Per això, cada cop hi ha més casos de persones que inflen la seva nòmina per poder complir aquests requisits. Ho explica el cap d'estrengeria de Girona de la Policia Nacional, Antonio Bragado.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Antonio Bragado, cap d'estrangeria de la Policia Nacional a Girona
Bragado ha explicat que aquest delicte ha substituït al de les empreses que feien contractes falsos per portar immigrants; molt habituals abans de la crisi quan hi havia processos de regularització.
El motiu és que molts immigrants ja no veuen atractiu venir a Espanya i cada cop hi ha més control sobre els empresaris.




