Llegendes urbanes sobre el botox
Desmuntem els falsos mites sobre un dels tractaments més eficaços per reduir les arrugues d’expressió

Desmuntem els falsos mites que hi ha al voltant del botox / Clínica Opción Médica

Barcelona
La toxina botulínica és una neurotoxina que causa el botulisme, una intoxicació que provoca paràlisi muscular progressiva. Aquesta toxina, més coneguda amb el seu nom comercial, Botox, és un dels verins més perillosos del planeta.
Aplicacions mèdiques
No és perjudicial per la salut si s’utilitza en petites dosis, com es fa en alguns tractaments estètics. Fa dècades que la toxina botulínica de tipus A es fa servir per tractar espasmes musculars com tics o estrabisme ocular. Però és a partir dels anys 90 quan es comença a fer servir per tractar les arrugues d’expressió.
S’apliquen micro-injeccions que relaxen temporalment els músculs del front, l’entrecella i al voltant dels ulls. De moment només s’aplica a aquestes zones, tot i que s’està estudiant la possibilitat de posar-ho a d’altres parts del cos com les comissures labials o els avantbraços.
L’efecte comença a ser visible al cap d’un parell o tres de dies i dura entre 4 i 6 mesos.
Ni intoxicació ni pèrdua d’expressió
Segons els experts de Clínica Opción Médica, el pitjor perill dels tractaments de Botox són les clíniques que fan aquestes teràpies sense autorització o amb personal no qualificat. Si l’aplicació es fa correctament, la pell queda més tensa i, com a molt, a vegades el pacient pot tenir mal de cap o algun hematoma a la zona tractada.
En contra del que es pensa, Clínica Opción Médica recomana fer un ús preventiu del Botox, a partir del 30 anys i no dels 40. Que la seva aplicació serveixi per endarrerir l’aparició de les arrugues i mantenir la pell jove i no per reduir-les un cop ja han sortit.




