UGT anuncia una ofensiva contra els empresaris que discriminen les dones
La UGT denuncia que a les comarques de Girona la diferència salarial entre homes i dones és del 30%, que s'accentua a partir dels 45 anys i que queda consolidada en les pensions de jubilació. El secretari general del sindicat a la demarcació anuncia una ofensiva contra tots aquells empresaris que fomentin aquesta discriminació i diu que serà un plaer "matxacar-los".

Casas en un moment de la roda de premsa. / R.M.

Girona
Xavier Casas diu que el mercat laboral gironí està carregat de contrasentits. Les dones tenen major formació però 8 de cada 10 depenen d'un cap i no tenen personal subordinat, 7 de cada 10 contractes temporals són de dones, el 97% de les excedencies per cuidar fills o parents els demanen dones i al 95% dels municipis hi ha més aturades que aturats tot i que l'economia descansa al sector serveis i aquest és un sector majoritàriament femení.
Casas diu que és un estigma cultural que s'ha de combatre i anima a denunciar-ho. Literalment parla de “matxacar” i “fer caure la cara de vergonya” a aquells empresaris que prediquen una cosa però que “el primer que pregunten a l’hora de contractar algú és si té fills o pensa tenir-los”.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Xavier Casas, Secretari general de la UGT a les comarques de Girona
El màxim responsable de la UGT a les comarques de Girona diu que s'ha de fer efectiu el desplegament dels agents d'igualtat a les empreses, que cal una llei de transparència salarial que expliqui quins criteris se segueixen a l’hora de fixar sous i aplicar els plans d'igualtat que ja existeixen.

Raül Muxach
En Ràdio Girona desde 1998. Redactor de informativos y narrador de partidos de futbol y baloncesto.




