El jutge alerta que la macrocausa INNOVA creixerà amb més peces i més imputats
Diego Álvarez de Juan assegura que el cas ha fet saltar totes les expectatives i anuncia noves imputacions. El TSJC l'ajudrà a partir de l'abril a instruir una causa 'complexa i farragosa'.

El jutge que instrueix el cas INNOVA, Diego Álvarez de Juan. (ACN)

Reus
Feia temps que el jutge no parlava... i aquest dimarts ho ha fet. El magistrat que instrueix el cas INNOVA, Diego Álvarez de Juan, ha emès un auto en el que anuncia que es reobra una de les investigacions que ja s’havien enviat a judici oral: la que estudia les presumptes irregularitats comeses durant la construcció del nou Hospital Universitari Sant Joan de Reus.
El jutge avisa
En la interlocutòria del jutge del jutjat d'instrucció número 3 de Reus el magistrat avisa i assegura que hi haurà noves peces i més imputacions entorn el macro cas que investiga presumptes irregularitats al holding d'empreses reusenc INNOVA. Diego Álvarez de Juan torna a recordar que la causa compta amb 14 peces separades, més d'un centenar d'imputats i 40 persones perjudicades personades. Per tot plegat explica que ha demanat un reforç a la Sala de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Un reforç que el president del TJSC assegura que arribarà a principis d'abril.
Informes d’Hisenda
El jutge ha acceptat el recurs de Fiscalia i ha tornat a obrir les diligències d'investigació de la peça separada número 2 del Cas INNOVA sobre les obres de l'Hospital Sant Joan de Reus.
Concretament, el magistrat vol que els funcionaris de l’Agència Tributària espanyola efectuïn els informes necessaris per esclarir què va passar amb els 150.000 euros que l’empresa d’un dels principals imputats, Jorge Batesteza, va facturar a l’Ajuntament de Reus a través d’INNOVA i que no s’haurien declarat.
En el seu moment, el consistori reusenc ja va assegurar que no tenia constància de cap factura d’aquestes característiques emesa a l’empresa de Batesteza, BBATS, una consultora que, segons la instrucció del jutge, s’hauria contractat per supervisar la feina de l’arquitecte, el que el magistrat sempre ha assegurat que és ‘un disbarat’.
Tornar a començar
És precisament en aquesta peça separada número 2, la que investiga les obres de construcció del nou Hospital Sant Joan de Reus, en la que l’Ajuntament va presentar un escrit d’acusació fora de termini.
Tot plegat va aixecar discrepàncies entre el jutge, Diego Álvarez de Juan, i el consistori. El primer acusava l’Ajuntament de no defensar els interessos del ciutadà, mentre que l’administració local va carregar contra les declaracions del jutge, emeses en un auto, acusant-lo de ‘posicionar-se’ de forma arbitrària.
Ara, com que el cas torna a la seva situació de diligències prèvies, és a dir, al període d’investigació previ en qualsevol causa judicial, un cop aclarides les presumptes irregularitats fiscals d’aquests 150.000 euros, l’Ajuntament podrà emetre de nou el seu escrit d’acusació, en aquest cas, en temps i forma.




