Tanquen l'església de Sant Feliu Màrtir per seguretat
Les esquerdes obliguen a tancar l'església de Sant Feliu Màrtir de Constantí. Els responsables han decidit tancar-la per seguretat i han traslladat les celebracions litúrgiques per evitar danys personals.

Esquerda de l'església de Sant Feliu Màrtir / parroquiaconstanti.blogspot.com (Cedida)

Constantí
Una comissió formada per experts en arquitectura i membres de l’arxidiòcesi de Tarragona han acordat tancar l'església al públic per culpa de les esquerdes que en els darrers anys han anat apareixent a l'església de Sant Feliu Màrtir. Segons els tècnics, les fissures estarien provocades pels moviments en el subsòl per les humitats en el terreny i també per la topografia.
Des que van aparèixer les esquerdes s'han apuntalat les parts de l'església més afectades i s'han encomanat diversos estudis per mirar de determinar l'origen del problema, el darrer elaborat per l’Institut Geològic i Cartogràfic de Catalunya. En total s'hi han invertit uns 150.000 euros que han aportat des de la parròquia, l'Ajuntament de Constantí, la Diputació de Tarragona i l'Arquebisbat de Tarragona. Ara, però, farien falta dos milions d'euros més per fer l'obra més important, que consisteix en repartir el pes de l'edifici a través d'un sistema de micropilots.
Mentre l'església estigui tancada es continuarà fent un control periòdic dels moviments estructurals que afecten l'edifici –construït fa més de 250 anys– i un seguiment del seu estat. Pel que fa a les celebracions de culte ordinàries, tindran lloc al centre parroquial, situat a pocs metres de l'església.




