El Camp de Tarragona perd nou grups de P3 per la davallada de la natalitat
L’oferta de places de P3 disminueix de cara a la preinscripció per al curs 2016-17. Als instituts s’oferiran quatre grups més que l’any passat, un dels quals a l’Institut Antoní Martí Franquès.

Un penjador d'una escola a Tarragona / Eva Hidalgo

Tarragona
Aquest divendres la Directora dels Serveis Territorials a Tarragona, Sílvia Rodes, ha presentat l’oferta de places per als cursos de P3 i 1r d’ESO de cara a les properes preinscripcions escolars que comencen el dia 30 de març i s’allargaran fins al 7 d’abril. En total, per a P3 s’oferiran 6.875 places, 1.080 més de les que corresponen segons el padró. Tot i això, aquest número suposa una reducció de nou grups al camp de Tarragona. Rodes ha recalcat que aquest any ha suposat la davallada més alta de població de P3 més important dels últims 30 anys i que s’han hagut de prendre decisions en base al problema.
Als instituts, per altra banda, s’oferiran quatre grups més. L’Institut Antoni Martí Franquès n’oferirà un en detriment de l’Institut Sant Pere i Sant Pau. En total, seran 7.320 places les que hi haurà disponibles a partir del 30 de març.Tot i això, es revisaran les places després de les proves de setembre.
Els professors no perdran feina
Davant aquesta baixa de grups, s’ha afirmat que els professors afectats no perdran la seva feina ja que els professors d’educació infantil, també estan qualificats per ensenyar a primària. Pel que fa a l’ESO, s’augmentarà el nombre de professors de cara al proper curs.
La nova Escola de Mont-Ral
L’ Escola Mont-Ral va haver de tancar les seves portes per falta d’alumnat ara fa 18 anys. El proper curs, el nucli de població ha donat garanties i l’escola obrirà les seves portes a 10 alumnes, d’edats entre tres a 11 anys, per oferir un curs unitari.




