La UE vol fusionar l'acord duaner amb l'acord d'associació
La ministra de Medi Ambient i Agricultura, Silvia Calvó, assegura que això no vol dir que s'hagi de canviar el contingut de l'acord

M.T. (ANA)

Andorra la Vella
La UE planteja fusionar l'acord duaner amb l'acord d'associació però no en qüestiona el contingut.
Així ho ha deixat clar la ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, responent d'aquesta manera a la preocupació expressada per l'Associació de Pagesos i Ramaders. La ministra ha indicat que la Unió Europea no ha plantejat mai una modificació del fons de l'acord duaner.
Preguntada per si el Govern pararà les negociacions si es modifica el contingut de l'acord duaner, Calvó ha insistit que l'Executiu inicia les negociacions amb un plantejament molt ferm, que és el manteniment de l'acord duaner, i que creu que s'han de mantenir en aquesta línia. Finalment, s'ha compromès a tornar-se a reunir amb el sector agrícola per anar explicant tot el procés de negociació de la millor manera possible "perquè no hi hagi malentesos", ha dit.




