Només es denuncia una de cada dues agressions
Només la meitat dels professionals sanitaris víctimes d'agressions físiques ho acaben denunciant, segons dades de l'Institut Català de la Salut. Dels últims 25 professionals que algun pacient ha agredit a les comarques de Girona, només 13 ho han denunciat.

ACN

Girona
Segons els casos registrats per l'Institut Català de la Salut (ICS) entre el 2008 i el 2015, han patit una agressió física 25 professionals d'aquests centres de salut públics de Girona. La meitat d'aquestes agressions han passat als centres d'atenció primària i la resta a l'hospital Trueta. D’aquests 25 professionals agredits només 13 ho han acabat denunciant, segons l'ICS.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Josep Vilaplana, president del Col·legi de Metges
Tot i això, a part de les agressions físiques, els professionals aguanten insults i amenaces encara que l'ICS no recull aquestes dades. Ho explica el president del Col·legi de Metges de Girona, Josep Vilaplana, i destaca que, a part de metges i infermers, el personal administratiu és el més vulnerable davant dels pacients.
L'ICS i els Mossos d'Esquadra ofereixen cursos als professionals per saber com defensar-se en cas d'agressió.




