Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
SOCIETAT

L'equip de rescat caní K-9 de Creixell torna a casa després d'ajudar a l'Equador

La unitat de rescat Caní va anar a fer tasques d'ajuda a l'Equador després del terratrèmol que va tenir lloc el passat 16 d'abril. Segons expliquen els guies les condicions van ser extremes.

Imatge de la unitat de rescat canina K-9 de Creixell actuant a l'Equador en un edifici ensorrat pel terratrèmol. / ONG K-9 de Creixell (ACN)

Imatge de la unitat de rescat canina K-9 de Creixell actuant a l'Equador en un edifici ensorrat pel terratrèmol.

Tarragona

Durant una setmana tres guies - un d'ells debutant - i els tres gossos ensinistrats, han estat a les ciutats més devastades pel terratrèmol d'Equador que va causar més de 600 morts. Concretament han estat a la provincia de Manabí, a la costa nord-oest del país sudamericà.

L'equip va arribar a rastrejar una trentena d'edificis a la localitat de Portoviejo. La intensa calor i la humitat deixava exhausts els gossos. "Les condicions eren extremes, el terra estava a 47 graus", afirma Pere Frutos, coordinador de la unitat.

Suport Xilè

L'equip procedent de Creixell es va reforçar amb tècnics de Xile, que van ser crucials per evitar que el grup intervingués en zones al límit d'ensorrament. "Gràcies a ells vam tornar vius", ha afegit. El suport de l'exèrcit equatorià i l'hospitalitat dels locals fan que l'equip torni a casa amb bon regust de boca en una sortida sense traves als aeroports.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir