Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
SANITAT

L'Hospital Joan XXIII de Tarragona té paneroles a la planta inferior

El centre fa tractaments quinzenals preventius i assegura que es tracta de casos puntuals, que en cap cas es pot considerar una plaga.

Façana de l'Hospital Joan XXIII de Tarragona. / ACN

Façana de l'Hospital Joan XXIII de Tarragona.

Tarragona

Darrerament s’ha detectat la presència de paneroles a determinades zones del soterrani de l’Hospital Joan XXIII de Tarragona. Tot i que cada quinze dies es duen a terme accions preventives de control integral de plagues per eradicar-les, el sistema de clavegueram de la ciutat i la seva morfologia fa que el problema sigui endèmic i es reprodueixi a diferents punts, entre ells el centre sanitari.

Una de les paneroles trobades a la planta de sota del Joan XXIII.

Una de les paneroles trobades a la planta de sota del Joan XXIII. / Cedida

Una de les paneroles trobades a la planta de sota del Joan XXIII.

Una de les paneroles trobades a la planta de sota del Joan XXIII. / Cedida

Montserrat Olona, responsable de la unitat d'infecciosos, explica que el semi sòtan es controla amb trampes, i que a més s’actua al clavegueram de manera permanent per evitar que pugin. Puntualitza que són casos puntuals: “en cap cas podem parlar de plaga, tot i que també és cert que el nivell 0 no el podem garantir”.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

00:00:0000:06
Descargar

Hi ha determinats tractaments que no es poden fer: al ser un centre sanitari, utilitzar determinats productes suposaria un risc pels pacients.

Col·laboració de la plantilla

Els professionals tenen un sistema de notificació on-line, de manera que totes les presències d'insectes queden registrades a l'instant.

Eva Hidalgo

Eva Hidalgo

Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir