Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Els altres usos d’una cambra hiperbàrica

La majoria de persones que reben tractament a la cambra hiperbàrica de l'Hospital Moisès Broggi són pacients amb càncer que se'ls ha complicat la radioteràpia.

Unitat de Terapèutica Hiperbàrica de l'Hospital Moisès Broggi / Hospital Moisès Broggi

Unitat de Terapèutica Hiperbàrica de l'Hospital Moisès Broggi

Barcelona

La cambra hiperbàrica és coneguda, sobretot, per tractar bussejadors accidentats o persones que s'han intoxicat per monòxid de carboni. Però aquests pacients són minoria, segons explica el cap de la cambra de l’Hospital Moisès Broggi, Jordi Desola. Dels 500 pacients que l’any passat van passar per aquesta cambra, “gairebé la meitat hi va anar per curar-se de les seqüeles i lesions causades per la radioteràpia”. En concret, 212 eren malalts de càncer; 160 intoxicats per monòxid; i 21 bussejadors.

Desola subratlla que la cambra no tracta el càncer, però sí pot evitar les lesions que sovint provoca la radioteràpia als teixits sans del voltant del tumor (la radionecrosis), o cicatritzar-les més ràpid. “Aquestes lesions són més freqüents a la part abdominal i a la boca”.

Aquest pacients acostumen a fer una sessió diària d'una o dues hores durant un mes i mig.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir