Presó sense fiança
Pel conductor begut i drogat que dilluns passat va atropellar i matar una nena de 4 anys a Bonmatí i va ferir greument la seva mare. El jutge diu que el detingut conduïa temeràriament, va envestir les víctimes i no les va socórrer

El conducotr, sortint del jutjat de Santa Coloma de Farners. / ACN

Girona
Després d'escoltar la versió del detingut i de revisar les proves que va afegir ahir la policia --com les imatges de les càmeres d'una empresa que hi ha a la carretera GI-532-- el jutge ha decidit enviar a la presó provisional i sense fiança el conductor Alejandro A.A., de 39 anys i veí de Bescanó.
En la seva interlocutòria, el jutge deixa clar que el detingut conduïa a una velocitat "inadequada", "fent frenades brusques" i que per això va acabar sortint de la carretera i va envestir la nena i la seva mare --que està fora de perill--, que caminaven, amb altres persones, "correctament" pel voral de la carretera a l'alçada de Sant Julià de Llor i Bonmatí.
Això contradiu la versió del detingut, que assegura que no va poder esquivar les víctimes i que es va parar a ajudar-les però va acabar fugint perquè algun testimoni de l'accident el va agredir.
El jutge deixa clar que el conductor va marxar "sense ajudar a les víctimes" i destaca que tampoc va trucar a la policia ni als serveis mèdics. Els Mossos el van detenir a Bescanó, gairebé una hora després de l'accident i va donar 0,53 mg/l en la prova d'alcoholèmia i positiu en drogues perquè hauria fumat marihuana la nit abans.
El jutge l'envia a la presó pels delictes d'homicidi imprudent, conducció temerària amb alcohol i drogues, omissió del deure de socors i un delicte de lesions per l'impacte a la mare de la nena.




