Un terratrèmol al Pla de l’Estany
Ha tingut una intensitat de 3,5 graus i ha passat poc abans de les 9 del matí. També s'ha notat en comarques veïnes. Se n'han registrat dos més de molta menys intensitat

El mapa d'afectació del terratrèmol del Pla de l'Estany / Institut Geològic de Catalunya

Girona
Un petit terratrèmol de 3,5 graus amb epicentre al Pla de l'Estany ha sacsejat diversos municipis de les comarques de Girona.
S'ha registrat a les 8:57h, amb epicentre entre Crespià i Pontós, a tres quilòmetres de profunditat, però s'ha notat a molts municipis del Pla de l'Estany, de l'Alt Empordà i també del Gironès, tal i com explica Josep Palou que és veí de Sant Jordi Desvalls:
Aquest terratrèmol de 3,5 no ha estat l'únic aquest matí. Just una hora abans (a les 8:09h) al mateix punt el mateix punt s'ha registrat un altre sisme de 2,5 graus, segons els registres de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya. Després d'aquests dos terratrèmols n'hi ha hagut un altre a la mateixa zona de magnitud menor.


Cap dels tres sismes ha causat danys materials, ni personals al territori. El telèfon d'emergències del 112 ha rebut onze trucades de veïns de Girona, Figueres, Vilafant i Cornellà de Terri, entre altres municipis, relacionades amb aquest sisme.




