Canviaran les sancions per fumar marihuana per sessions educatives
La mesura impulsada per l'Ajuntament de Girona va dirigida als menors que n'estiguin fumant o en portin a sobre

Plantació de marihuana trobada en un garatge de Castelldefels. Pla general del 26 de maig de 2016. (Horitzontal) / Mossos d'Esquadra (ACN)

Girona
L'ajuntament de Girona proposa als menors a qui la policia enxampi fumant cànnabis o portant-lo a sobre, canviar la multa que haurien de pagar per tres setmanes de sessions educatives.
Aquestes sessions seran tant individuals amb el jove com amb la seva família. A tots dos se'ls informarà del perill de consumir substàncies com marihuana o haixix i es donaran pautes de vida saludable.
Tot i això, el jove només podrà participar una vegada en aquesta iniciativa, si la policia el torna a trobar fumant porros o amb la droga a sobre se'ls hi aplicarà la sanció corresponent.
En qualsevol cas, serà el jove i la seva família qui decideixi què volen fer, si canviar la sanció per les classes socioeducatives o bé pagar la multa i no haver d'assistir-hi.




