Els treballadors del comerç reclamen més sou i menys hores
Els treballadors del comerç gironí reclamen un augment de sous, treballar menys hores i millors condicions a l'hora d'agafar vacances. Diuen que al sector li estan anant bé les coses però les condicions laborals dels treballadors són “un insult”. El nou conveni que s'està negociant afecta uns 15.000 treballadors.

Un moment de la manifestació que ahir va recórrer el centre de Girona. / R.M.

Girona
La patronal proposa un increment de sous de l'1'5% els dos pròxims anys mentre que els sindicats demanen un 1'8% el primer any i un 2'8% el segon any del conveni que estan negociant en aquests moments.
Un conveni en el que tampoc es posen d'acord amb la suma total d'hores a treballar ni en com s'han de repartir els dies de vacances.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Josep Ma Montalbán i Toni Figuerola, representants de comerç CCOO i UGT
Els sindicats diuen que el total d'hores que s'han de treballar no s'ha rebaixat des del 2008 i acusen el sector de socialitzar les pèrdues però de no tenir en compte els esforços dels treballadors ara que les coses comencen a anar bé.

Raül Muxach
En Ràdio Girona desde 1998. Redactor de informativos y narrador de partidos de futbol y baloncesto.




