Aquest estiu hi haurà més foc que mai a les places del camp de Tarragona
El nombre d'esdeveniments de trabucaires a la demarcació s'ha doblat d'un any per l'altre.
Durant l'estiu se celebraran prop de 20 correfocs i 400 actes dels diables i bèsties de foc.

Augmenten el nombre de correfocs i trabucaires al camp de Tarragona. / Cadena Ser-Ràdio Reus

Tarragona
El nombre d'esdeveniments de trabucaires a la demarcació s'ha doblat d'un any per l'altre passant d'una seixantena a prop de 110 segons dades de la delegació del govern de Catalunya. Actualment a la demarcació hi ha prop d'una desena de colles entre elles, a Reus, Vila-seca i Valls. Toni Moliné, president de la coordinadora de colles de trabucaires de Catalunya, es mostra satisfet per aquest increment però afirma que no són el nombre d'entitats el que ha augmentat sinó l'activitat d'aquests.
"És pel turisme i per les festes majors que se'ls hi dóna més força", afirma Moliné que remarca que els trabucaires cada cop són més presents a les festivitats dels pobles i ciutats de la demarcació. Tot i això recorda que el moviment dels trabucaires té caire cultural i és per què la gent entengui quina és la "columna vertebral de Catalunya".
La xifra de correfocs també ha crescut a Tarragona aquest any amb una vintena d'actes grans i més de 400 esdeveniments de petites dimensions.




