El Ministre d'Interior va conspirar per buscar escàndols d'ERC i CDC
Va pressionar al director de l'Oficina Antifrau de Catalunya.

El Ministre Jorge Fernández Diaz. / Fernando Alvarado (EFE)

Barcelona
Segons publica el digital Publico.es, els fets van passar el 2014, poc abans de la consulta del 9 de novembre. A les converses que filtra aquest diari, es pot sentir com el ministre repassa amb el cap de l'oficina antifrau, Daniel de Alfonso, casos de possibles irregularitats que puguin esquitxar Esquerra o Convergència.
D'una banda, diverses adjudicacions a l'empresa CESPA, on treballa un germà del líder republicà, Oriol Junqueras i que (diuen) podria haver comportat un enriquiment irregular de la seva família. Però hi ha matisos que no els permeten tirar endavant, com per exemple que aquestes adjudicacions s'havien donat en ajuntaments governats pel PSC i que així seria més difícil concentrar la denúncia en Esquerra, que és el que els interessa.
El ministre insisteix: "tinguem en compte que parlem del germà de Junqueras!" De Alfonso reconeix que això li ha arribat per filtracions, que no té prou proves com per tirar endavant la investigació oficial però, tot i així no deixa d'insistir, per exemple a través de la unitat de delictes econòmics i financers.
També per la via extraoficial, demanant-ho al Grup de comunicació Planeta, perquè investigui pel seu compte. Amb l'objectiu de treure del cap a l'aleshores president, Artur Mas, la idea de tenir-los com a possibles socis de confiança.
El ministre torna a insistir, torna a preguntar si aquest cas és massa tou i, veient que sí, pregunta per Convergència. De Alfonso li respon que té coses de l'aleshores conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, i del llavors conseller de la presidència i portaveu del Govern, Francesc Homs. En concret, un possible canvi a dit de categoria laboral de les cunyades de Puig gràcies a un decret signat per Homs.
Després d'aquest fragment, el ministre li demana una còpia del decret. Però De Alfonso torna a deixar clar que, o tots van a una, o qui acabarà quedant malament portant-ho als tribunals serà ell quedant "com un cabrón", diu literalment.