Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

De Alfonso va plantejar al ministre Fernández Díaz un pla per acabar políticament amb Artur Mas

L'objectiu era posar al capdavant de Convergència a un home de confiança, el llavors conseller de Justícia de la Generalitat, Germà Gordó, segons revelen nous àudios divulgats

Quique García (EFE)

Madrid

El cap de l'Oficina Antifrau de Catalunya, Daniel de Alfonso, va plantejar al ministre d'Interior en funcions, Jorge Fernández Díaz, un pla per acabar políticament amb Artur Mas. L'objectiu era posar al capdavant de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) a un home de la seva confiança, el llavors conseller de Justícia de la Generalitat, Germà Gordó, segons revelen els nous àudios divulgats per Público.

Fernández Díaz s'interessa pel pla i arriba a preguntar quant de temps trigaria Mas a abandonar la presidència de la Generalitat si aquesta estratègia es posés en marxa. De Alfonso arriba a dir que havia temptejat prèviament a Gordó i que aquest s'havia deixat estimar, que no li havia dit que no al pla.

"Ell [Germà Gordó] reconeix que Convergència és ara mateix una olla de grills. Que hi ha gent, et dic els noms, Josep Rull [coordinador general de CDC i diputat al Parlament català] i Francesc Homs [llavors conseller de Presidència i portaveu de la Generalitat], fonamentalment, que són dels que diuen: 'Aquest partit està guanyat, a l'agost de 2015 ho hem aconseguit tot ...'. Però hi ha gent que diu també el contrari: 'Això ho hem perdut ja'. I el president, per desgràcia, el president de la Generalitat, està en la idea de "palante, palante, palante", exposa Daniel de Alfonso a Jorge Fernández Díaz en l'enregistrament.

"No obstant això, Germà, que és un home molt ambiciós, així m'ho havien fet saber companys seus en el seu moment doncs a mi es va acudir pensar en ell com a alternativa, perquè el que jo tinc al capdavant és que se solucioni això de la següent manera: a mi no em preocupa el dia 9 de novembre, ministre. Germà Gordó em diu que no les hi haurà [unes eleccions plebiscitàries], que no les hi haurà per descomptat, però que no les volen fer i ells tampoc les van a tirar endavant amb una suspensió del Tribunal Constitucional", explica el director de l'Oficina Antifrau de Catalunya al ministre d'Interior.

Daniel de Alfonso s'especula després amb Jorge Fernández Díaz sobre les condicions en què podrien celebrar aquests comicis plebiscitaris a Catalunya, que Artur Mas contemplava com a alternativa si finalment no es podia celebrar la consulta sobiranista del 9 de novembre de al 2014.

"El president [Mas] les tenia convençut convocar-[sic] amb llista única [formada per Convergència, Esquerra i l'Assemblea Nacional de Catalunya] i crec que es reunia aquesta setmana, em va dir Germà, amb ells a soles en reunió conjunta per febrer. Jo això és el que crec que cal combatre", opina Daniel de Alfonso.

El cap d'Antifrau reprodueix després un suposat diàleg entre ell mateix i el conseller de Justícia de la Generalitat sobre la deriva secessionista de Convergència i la posició del propi Gordó dins del partit, segons diu Daniel de Alfonso, contrària a la independentisme: "Tens que saber-ho, Germà, els empresaris et donarien suport, l'electorat del comerç, de la indústria, de l'empresa, de la tranquil·litat de Catalunya que a vosaltres -va has de vendre a més un cert afecte- us ha donat la majoria absoluta durant vint anys , 23 ... aquest electorat no ha desaparegut, aquest electorat no es va a anar a Esquerra, aquest electorat no es va al PSC, aquest electorat o votarà en blanc o no va a votar. Però al partit ho esteu enfonsant, ho està enfonsant el president [Artur Mas]. Heu 13-14 escons. és poquet, poquet. I si aneu en una llista única és la fi, si o si. Un partit que ha estat integrador, que ha estat majoria absoluta, que ha estat dialogant amb Espanya".

"Jo seguiré treballant perquè hi hagi consens, que es pugui parlar (...) Jo intentaré, ho intentaré, que el president del Govern li faci una crida al president de la Generalitat. El intentaré abans de que acabi el mes d'octubre i digui les coses clares", assegura Daniel de Alfonso que li va dir a Germà Gordó.

El cap de l'Oficina Antifrau de Catalunya explica que la presa en consideració d'alguns dels 33 punts que Artur Mas va proposar a Mariano Rajoy per evitar la consulta sobiranista del 9 novembre 2014 passaria per que el llavors president i líder de Convergència deixés el partit o la presidència. "Això és evident, i aquí és on entraria Germà", rebla Daniel de Alfonso.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir