Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El repartiment dels vots

RÀDIO LLEIDA

Lleida

El PSC ha perdut el seu escó, històric escó. Per primer cop els socialistes lleidatans es queden sense diputat al Congres des de les eleccions del 77.

Diuen els socialistes que l'abstenció, 10 punts més, i el trasbals de vots cap a En Comú Podem que ha aconseguit ser majoritària a la capital, en són algunes de les causes.

l'escó que perd el PSC i que se'n va a mans del Partit Popular, amb José Ignacio Llorens que el recupera: el va perdre pels pèls a les passades. No em va que Lleida és l'únic miting que va fer Rajoy a Catalunya, diumenge abans de les eleccions. L'aconsegueix per la ciutat de Lleida, el PP hi creix tres punts, amb vots d'Unió, i el Útil de ciutadans. Es l'escó que guanya el PP a Catalunya.

I si, el PSC ha tingut una pèrdua històrica al quedar-se sense representació, històrica també ha estat la victòria d'Esquerra Republicana: 1 de cada 4 votants ha optat per esquerra, això si: vots majoritàriament aconseguits a comarques. Esquerra guanya terreny a Convergència que l'ha desplaçat a la segona força.

Esquerra pren a Convergència 5 comarques i 5 capitals, i l'Aran passa del PSC al PP.

Els 4 diputats per Lleida van repartits per Esquerra, Convergència, En Comú Podem i el Partit Popular

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir