El Govern d'Aragó insisteix ara en la via judicial per les 113 obres en litigi
Després de l'"èxit" de Sixena, volen convéncer els bisbes d'Osca i Barbastre-Monsó que si no s'han aconseguit fins ara, per intervenció de l'administració, ho podrien intentar.

Les obres en litigi amb Aragó procedents de les parròquies segregades als 90 del bisbat de Lleida formen part de la col.lecció del Museu de Lleida. / ACN

Zaragoza
El Govern d'Aragó ha demanat poders als bisbats d'Osca i Barbastre-Monsó per reclamar per via civil les 113 obres d'art procedents de les parròquies segregades del bisbat de Lleida als anys 90 i que són al Museu de Lleida. Després de l'èxit de Sixena, ara ho volen intentar en aquest altre litigi.
Ho ha explicat la consellera de Cultura aragonesa, Mayte Pérez, en la reunió de portaveus de les corts d'Aragó. Ha reconegut que aquesta petició ja la va fer l'anterior presidenta aragonesa als bisbes, que ho van rebutjar. Ara insistiran.
"He tornar a reincidir en aquesta petició als bisbats, al d'Osca i de Barbastre-Monsó, per a que, vist l'èxit que s'ha tingut en aquest procediment (el de Sixena), vist que la propietat es mantè en les monges, deleguin aquest poder d'acció al Govern d'Aragó per obtenir el mateix resultat que hem obtingut amb els bens de Sixena".
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
MAYTE PÉREZ (Consellera Cultura Aragó) : 'Després de l'èxit de Sixena he insistit als bisbes d'Osca i Barbastre-Monsó' perquè traspassin poders i seguir la via judicial en les 113 obres en litigi amb Lleida.
Sobre les 44 peces procedents de Sixena i que segueixen al Museu de Lleida, el Govern d'Aragó ha reclamat a la jutge d'Osca que en va decretar el seu trasllat que aclareixi què farà perquè es compleixi tota la sentència i es traslladin a territori aragonès.




