Primera mort pel brot d'enterovirus a Catalunya
La conselleria de Salut ha informat de la mort d'una nena de menys d'un any per l'enterovirus A-71, el mateix que ha provocat el brot a Catalunya que des de l'abril ha afectat a 110 menors.

Arxiu ACN

Barcelona
Segons ha detallat el sotsdirector del Servei Català de la Salut, Josep Maria Argimon, es tracta d'una nena de menys d'un any que va ser diagnosticada a finals de juliol i va morir ahir a l'Hospital Parc Taulí de Sabadell. És la primera mort pel brot d'enterovirus a Catalunya.
El 30 de juliol la menor va ser atesa al servei d'urgències de l'Hospital de Granollers perquè tenia vòmits i febre. Se'n va anar a casa, però l'endemà va empitjorar i del seu ambulatori, la van derivar a l'Hospital Parc Taulí de Sabadell, on li van diagnosticar l'enterovirus A-71 i va ingressar a la Unitat de Cures Intensives en un estat molt greu. "Tenia la clínica i la imatge clara d'una romboencefalitis [inflamació del tronc del cervell] i se li va diagnosticar l'enterovirusA-71" .La salut de la menor va empitjorar i ahir, finalment, va morir.
Els enterovirus són una família de virus que acostumen a provocar infeccions respiratòries o gastrointestinals lleus i només alguns d'aquests enterovirus, com l'A-71, provoquen danys neurològics greus.
Salut dóna per tancat el brot d'enterovirus
Des de l'abril i fins el 30 d'agost s'han diagnosticat 110 casos d'enterovirus del tipus A-71 a Catalunya. Tots excepte aquesta nena han superat els símptomes, segons ha explicat el Secretari de Salut Pública, Joan Guix. Ara només hi ha un menor ingressat a l'Hospital Vall d'Hebron amb enterovirus i ja ha passat a planta.
Salut dóna per tancat el brot, però insisteix en recomanar, especialment a les escoles, que els nens es rentin bé les mans i es tapin la boca al tossir i esternudar perquè els enterovirus es contagien per la via fecal-oral i a través dels mocs, la tos i els esternuts
No hi ha vacunes que curin els enterovirus. Ara per ara només es poden tractar els símptomes.




