L'Ajuntament de Reus es gasta prop de 100.000 euros en netejar pintades
La Federació de Veïns de Reus creu que cal fomentar la conscienciació ciutadana des de les escoles per evitar l'aplicació de l'ordenança de civisme que preveu multes de fins a 1.200 euros

Els actes incívics per pintades al mobiliari urbà estan repuntant aquest 2016 / Marc Càmara

Reus
L'Ajuntament de Reus destina gairebé 100.000 euros del contracte de neteja viària i recollida de residus a l'equip de neteja de pintades en mobiliari urbà cada any. El consistori explica que els edificis afectats són immobles històrics del centre de la ciutat i que aquest 2016 les accions inciviques han repuntat.
Durant els primers sis mesos de l'any les brigades han netejat 1.111 metres quadrats mentre que l'any passat se'n van netejar 2.922 metres quadrats. Des de l'Ajuntament s'apunta que els edificis més afectats són la prioral de Sant Pere, la façana lateral del pavelló antituberculós al carrer Sant Joan, i diverses façanes de cases modernistes dels carrers de Llovera i de Monterols.
L'ordenança de civisme vigent preveu multes de fins a 1200 euros per fer fer "qualsevol tipus de grafit, pintada, taca, gargot, escrit, inscripció o grafisme". En aquest sentit la Federació de Veïns de Reus assegura que "seria interessant reforçar la campanya de civisme". El portaveu de la FAVR, Valentín Rodríguez, demana que "l'ordenança de civisme es faci efectiva".
Rodríguez remarca que "es tracta d'una quantitat molt important per l'Ajuntament que es podria destinar a altres coses". Tot i això, especifica que "algunes de les sancions de l'Ordenança són abusives". i que cal "buscar les causes reals dels actes incivics" a més de fer xerrades de "conscienciació".
La FAVR creu que el millor moment per començar a treballar en aquests aspectes és durant l'etapa escolar ja que "quan els nens s'estan formant és un bon moment per parlar dels valors de la tolerància i el civisme".




