FERRMED: la fallida de TP Ferro és culpa de l'estat espanyol
El lobby empresarial FERRMED culpa directament al govern espanyol de la fallida de TP Ferro, l'empresa que va construir i que gestiona el tram transfronterer de la línia d'alta velocitat. Igual que ha fet la Generalitat, aquesta associació, diu que pel Pertús no passen trens perquè no s'ha invertit prou al corredor mediterrani.

Joan Amorós, president de FERRMED. / ACN

El ministre de foment en funcions, Rafel Català, deia ahir que TP Ferro havia estat víctima de la crisi però pel lobby empresarial FERRMED, que promou el corredor del mediterrani, el cuplable té nom i cognoms: l'estat espanyol.
El seu president, Joan Amorós, diu que no poden passar mercaderies pel túnel del Pertús perquè falten infrastructures clau perquè així sigui com la connexió del Logis Empordà, la terminal de la Llagosta, la del Baix Llobregat o la SEAT a la línia i la del port de Barcelona és molt en precari. Tampoc hi ha via d'ample europeu entre Castellbisbal i Tarragona.
Segons Amorós, “no es pot carregar al mig de la via, s’ha de carregar a algun lloc i si no fas els deures és evident que no hi haurà trànsit de mercaderies”.
A part del corredor mediterrani, logistes consultats per la cadena SER també argumenten que el fet que no puguin passar trens de mercaderies de més de 500 metres pel túnel, el pendent excessiu que té, el peatge i la coexistencia amb els trens de passatgers també influeixen decisivament.




