Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El carbó que et pot canviar la vida

Una empresa de Llagostera dóna feina a 10 persones en risc d'exclusió social venent carbó vegetal. Fa dos anys que comercialitzen bosses de carbó de la zona de l'Ardenya i les Gavarres i en aquest temps ja han doblat la producció i han multiplicat per 4 la plantilla. I diuen els seus responsables que el projecte encara està en expansió.

Bosses de carbó 'social'. / http://projectecarbo.blogspot.com.es/

Bosses de carbó 'social'.

Girona

El projecte (La Carbonera), que lidera l'empresa d'inserció social de Llagostera, Idària, va començar a caminar a principis de 2013 perquè persones desocupades o que treballaven en l'economia submergida poguessin cotitzar.

Aquell mateix any ja van començar a fer treballs de desbrossament en finques públiques i privades i a produir el primer carbó amb una carbonera metàl·lica feta per ells mateixos. Primer es van establir a l’antic escorxador municipal i després en unes antigues naus d’una empresa de vivers.

Mitjançant micromecenatge (amb la campanya ‘10€ per 3kg de carbó i una abraçada’ van recollir 4.000 € per comprar bosses i grapadores), subvencions (12.000 € mitjançant un crèdit tou) i l'ajuda de gent que havia posat en marxa projectes per fer carbó en d'altres punts de la demarcació (com al Pla de l’Estany) s'ha arribat a la situació actual, amb 4 carboneres metàl·liques i una producció de 12.000 kgs al mes; el doble que l'any passat però la meitat del que consideren comercialment òptim.

El treball amb persones en risc d'exclusió social no va començar fins el 2014 i el salt principal es va produir el 2015, quan es va passar de treballar amb 5 persones a 16. En l'actualitat hi treballen 24 persones, 10 de les quals, en risc d'exclusió social.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Anais Pascual, co-responsable del projecte La Carbonera

00:00:0000:06
Descargar

Una de les responsables del projecte, Anaïs Pascual, explica que l'empresa es regeix per criteris de productivitat però sense perdre de vista que l'objectiu final és inserir persones al mercat laboral, ja sigui en el camp forestal o en qualsevol altre. El que és important, destaca, és que no només aprenen un ofici sinó uns hàbits que són la base per afrontar qualsevol repte professional.

El perfil general el formen persones entre 35 i 45 anys amb càrregues familiars i que estan en risc d'exclusió econòmica per desnonament. Ara també s'ha començat a treballar amb joves que no han tingut mai feina ni estudien.

El carbó es pot trobar en supermercats locals i provincials i també tenen a punt un conveni amb una empresa que subministra forns de brasa per a restuarants que, de moment, no poden assumir perquè el projecte encara està en fase de desenvolupament i és difícil garantir una producció estable.

Raül Muxach

Raül Muxach

En Ràdio Girona desde 1998. Redactor de informativos y narrador de partidos de futbol y baloncesto.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir