YouTube retira cinc vídeos que incitaven la violència masclista
El Consell Audiovisual de Catalunya i la Generalitat van denunciar els vídeos i 10 pàgines web a la Fiscalia pel seu contingut

YouTube ha eliminat els cinc vídeos que va denunciar el Consell Audiovisual de Catalunya(Getty Images)

Barcelona
El vídeo "Com pegar a una dona" és un dels cinc que You Tube ha retirat per incitar a la violència masclista, després de la denúncia presentada al juny pel Consell Audiovisual de Catalunya (CAC) i el departament de Presidència de la Generalitat.
En paral·lel a la presentació de la denúncia, el CAC va demanar a les empreses que allotjaven els 15 continguts masclistes que els retiressin. You Tube ha retirat els 5 vídeos, mentre que Google i Hispavista només han eliminat 3 dels 10 blocs esmentats.
Com vam explicar el juny, el CAC va elaborar l’informe per denunciar la promoció oberta de la violència masclista, amb continguts que ensenyaven als homes a sotmetre les dones a nivell físic, psicològic i sexual. Els autors d’aquestes pàgines defensen la superioritat de l’home davant la dona i legitimen el dret a pegar a les seves parelles. Només quatre d’aquestes pàgines sumen més d’un milió de visites.
El CAC ha manifestat la seva voluntat de treballar conjuntament amb la Unitat de Delictes Informàtics dels Mossos d'Esquadra per combatre els continguts il·lícits a internet i també reclama més instruments reguladors per poder combatre els continguts il·lícits en plataformes d'intercanvis de vídeos i a internet.




