Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Preocupació per l’elecció de Trump

El món econòmic català veu amb incertesa que Donald Trump hagi estat escollit el nou president dels Estats Units

Després de saber-se qui serà el nou inquilí de la Casa Blanca, les borses han obert amb números vermells

La victòria del candidat republicà a les eleccions a la presidència dels Estats Units, Donald Trump, provoca incertesa entre els economistes davant les conseqüències que poden patir les empreses i els treballadors catalans / SHAWN THEW (EFE)

La victòria del candidat republicà a les eleccions a la presidència dels Estats Units, Donald Trump, provoca incertesa entre els economistes davant les conseqüències que poden patir les empreses i els treballadors catalans

Barcelona

Alguns dels experts consultats estan més espantats i d’altres hi treuen importància, però el que si que hi ha és incertesa. El president de Pimec, Josep González, creu que l'Administració de Donald Trump pot donar un impuls per a l'increment d'interessos als Estats Units que no li convé a Europa i espera que les autoritats del Banc Central Europeu mantinguin els tipus d’interès baixos a l'Eurozona.

Pel que fa al proteccionisme de Trump cap a les empreses i els treballadors nord-americans, que podria perjudicar les empreses i els treballadors catalans als Estats Units. González creu que el missatge proteccionista que Trump ha anat pregonant durant la campanya responia a una estratègia, però que el nou president dels Estats Units és conscient que el seu país no es pot aïllar ni pot ser proteccionista.

En canvi, el catedràtic d'Esade i ex Conseller de Treball, Xavier Mena, veu més probable que l'elecció de Trump tingui repercussions sobre les empreses i els professionals catalans que treballen als Estats Units.

Mena considera que ho notaran directament i de retruc, que hi ha moltes empreses catalanes amb interessos als EUA i que els professionals catalans que treballen allà es poden veure afectats si comencen a aparèixer normes reguladores o limitatives.

Xavier Mena també pronostica un enfonsament de les borses de tot el món a curt termini. De moment, el vaticini s’està complint, ja que l'Íbex 35 registra pèrdues des de la seva obertura que superen el 2'5%.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir