Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Augmenta la demanda d'asil per part dels hondurenys

24 hondurenys han demanat refugi a Girona quan el 2015 van ser només dues. El motiu és la violència creixent en aquest i altres països llatinoamericans. Tot i això, aquest 2016 s'han tramitat menys sol·licituds d'asil.

smartraveller.gov.au

Girona

Des de la subdelegació del govern a Girona calculen que l'any es tancarà amb un total de 85 peticions d'asil; menys que l'any passat. El 2015 se'n van tramitar un total de 128.

El descens s'explica per la davallada de peticions de persones d'Ucraïna i Síria. Tot i això, Ucraïna es manté com el país que demana més asil a Girona (l'any 2015 es van rebre 107 peticions d'ucraïnesos, aquest 2016, de moment, són 32).

Aquest any han augmentat per primer cop les peticions d'asil de persones de països d'amèrica central, sobretot, d'Hondures, explica el subdelegat del govern de l'estat, Juan Manuel Sanchez Bustamente:

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Juan Manuel Sánchez Bustamante, subdelegat del govern

00:00:0000:06
Descargar

En el que portem d'any, 24 persones d'Hondures han demanat refugi a Girona. El 2015 van ser només 2. L'augment s'explica per la violència creixent que es viu en aquest i altres països de centre Amèrica.

A l'oficina d'estrangeria de Girona aquest any també han demanat asil ciutadans originaris de Síria (9), Nigeria (3), Veneçuela i Colòmbia (2), Senegal, Mali i Palestina (1).

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir