Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

100 pisos per a 200 famílies

A Girona, les famílies que demanen un habitatge de lloguer social doblen l'oferta de pisos disponibles. L’Ajuntament estudia donar ajuts per a la rehabilitaciód e pisos tancats.

Façana de l'Oficina Municipal d'Habitatge de Girona / ACN/arxiu (ACN)

Façana de l'Oficina Municipal d'Habitatge de Girona

Girona

Ara mateix, a la ciutat hi ha un centenar d'habitatges socials i l'any passat 200 famílies en van sol.licitar. La demanda de lloguers socials dobla la de pisos disponibles -entre 2016 i 2017 ha augmentat un 40% el nombre de sol·licitants-.

L'ajuntament admet que urgeix ampliar la borsa i, per aquest motiu, incentivarà als propietaris amb ajudes per rehabilitar el pis que tenen buit i tancat perquè no poden assumir el cost de la reforma. L'ajuntament valora donar ajudes econòmiques per pagar les obres del pis a canvi de que el privat el cedeixi després a la borsa de lloguer social.

Aquesta és una de les mesures que estudien per fer crèixer la xifra d’habitatges socials que hi ha ara a la ciutat. Segons la regidora de serveis socials, Eva Palau, la creixent demanda obliga a reduir al mínim l'estada en un pis social perquè “sempre hi ha alguna familia esperant”.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Eva Palau- falten pisos a la borsa de lloguer social

00:00:0000:06
Descargar

A part d'incentivar els privats, l'ajuntament diu que continua la "lluita" per aconseguir habitatge social de les entitats bancàries que tenen pisos buits.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir