Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
LEGISLACIÓ

El Col·legi d'Advocats critica la visió "retrograda" del codi de familia de DA

La degana del Col·legi d'Advocats en un acte recent. / Ràdio SER Principat d'Andorra

La degana del Col·legi d'Advocats en un acte recent.

Andorra la Vella

El Col·legi d'Advocats critica la visió "retrograda" del codi de familia impulsat per Demòcrates per Andorra. Considera que el text, tal i com està ara, no s'hauria d'aprovar.

La degana del col·legi, Sophie Bellocq, ha lamentat la falta de temps de que han disposat per analitzar la proposició de llei i que la majoria de les seves aportacions no s'hagin tingut en compte. Assegura, a més, que no és una normativa "idònia", ja que ofereix una visió molt conservadora de la familia.

Bellocq ha volgut destacar també la importància del codi de familia, que diu, "afecta a tothom". És per això que opina que no s'hauria d'aprovar sense haver fet abans un debat públic. Aprovar-lo ara, assenyala, seria molt precipitat.

Sí que ha valorat positivament que el text suprimeixi la tramitació de la separació com un pas previ al divorci, de manera que els ciutadans podrien divorciar-se directament.

De la seva banda, l'advocada experta en dret de familia, Maite Burgeaud, coincideix amb Bellocq que "s'està anant una mica a corre-cuita" amb aquesta proposició de llei que necessita una bona reflexió. Des d'un punt de vista més tècnic, creu que la normativa serviria per escurçar terminis a l'hora de divorciar-se. El fet de no haver d'al·legar un motiu per procedir al divorci, diu, ja existeix actualment.

Burgeaud també ha indicat que les audiències a menors que hagin complert els 12 anys són bastant freqüents, però que amb la nova normativa passarien a ser obligatòries.

Cal recordar que la proposició de llei va entrar a tràmit parlamentari fa dues setmanes.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir