Iceta: "No es podran aprovar els pressupostos si la condició és l'alliberament dels presos"
Miquel Iceta ha defensat aquest matí en la seva entrevista per Aquí, amb Josep Cuní la postura del PSC en el dia en que es compleix un any de l'empresonament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart.

Entrevista Miquel Iceta (PSC)
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Barcelona
El líder dels socialistes a Catalunya ha explicat que el seu partit no participarà en aquesta reivindicació i sobre la creació d’un bloc d’esquerres unit a Catalunya ha afirmat: “Som forces d’esquerra i amb tradició de governs de tripartit. Està en el nostre bagatge però no veig la possibilitat de repetir”.
A més ha afegit que, perquè es donés aquesta situació caldria tenir un mapa consolidat després d’unes eleccions tant a Espanya com a Catalunya. Tot i això, ha puntualitzat: “La independència ens separa, per tant veig difícil crear un bloc d’esquerra”
A més, ha apuntat que l’independentisme necessita una reorientació i un replantejament de la seva estratègia. Segons Iceta s’estan produint masses disfuncions i crisis de competència entre ERC i el JxCat.
“S’han de revisar el plantejaments no ens han porta on ningú volia. L’independentisme té una dificultat ara. La judicialització que s’ha fet de la política és el seu gran problema”.
El socialista també ha volgut posar èmfasi en el que considera el major entrebanc per la col·laboració entre el seu partit i el bloc independentista: la Constitució.
“Van decidir petar-se la Constitució, aquest és el problema. Necessitem instruments per tornar a la legalitat”.
L’altre punt de confluència entre el PSC i els independentistes serà ara l’aprovació dels pressupostos presentats per Pedro Sánchez.
Segons Iceta els pressupostos generals busquen ser “una reversió de les retallades amb polítiques socioeconòmiques. Ara cal demostrar que la política econòmica pot servir a tothom més enllà dels seus ideals”.
A més, pel líder socialista convèncer a ERC i el PdeCat per aprovar pressupostos no seria difícil si només es parlés d’aquests. “No hi hauria cap dubte si hi nomes parléssim dels pressupostos, son bons per la classe treballadora i per Catalunya. Però no parlem nomes d’això, han volgut relacionar-ho amb decisions fetes als tribunals”.
Iceta demana objectivitat i lamenta: No es pot votar només els pressupostos si com a condició es demana la llibertat dels presos”.




