Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
CONTROL AL GOVERN

Més de cent funcionaris de baixa no han cobrat el mes d'octubre

Govern i CASS s'espolsen responsabilitats que es traslladen mútuament

M.F. (ANA)

Andorra la Vella

Govern i CASS s'acusen mútuament d'espolsar-se responsabilitats sobre el retràs en el pagament de la baixa a 150 funcionaris el passat mes d'octubre.

El Govern s'expulsa responsabilitats i apunta a la CASS per explicar el retràs en el pagament, mentre que la seguretat social culpa l'executiu de no haver informat a temps del canvi de procés d'abonament de la prestació, previst des de l'1 de gener d'enguany.

Arran d'una pregunta formulada pel president liberal, Jordi Gallardo, el ministre d'Educació Eric Jover ha explicat que alguns treballadors públics no han cobrat el salari del mes d'octubre per un canvi de model en el pagament de les baixes, segons el qual la CASS serà qui pagui directament al beneficiari la prestació, i que ha tingut una incidència tècnica.

En canvi, la CASS, a través d'un comunicat, desmenteix l'executiu tot afirmant que té preparats els sistemes de pagament pels funcionaris des de l'1 de gener però que és l'executiu qui demana en dues ocasions ajornar-lo fins l'1 de novembre d'enguany. I que és arran de les queixes dels propis funcionaris que la pròpia seguretat social s'adona del problema i ho comunica al Govern.

En canvi Jover afirma que que la responsabilitat no és de Govern, sinò de la CASS.

La seguretat social assegura que un cop detectada la incidència administrativa, accelera els procediments interns per enviar l'arxiu amb el llistat dels funcionaris de baixa i permetre així el pagament de la seva prestació corresponent al mes d'octubre.

Segons la CASS, la incidència no és atribuïble a la parapública, ha lamentat la situació i ha assegurat que a partir d’aquest mes de novembre els treballadors de la funció pública cobraran des de la CASS a mes vençut o dos dies després de l’alta laboral, com es fa amb la resta d’assegurats i així ho determina la normativa vigent.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir