Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Conductors massa ràpids

El 80% dels conductors que a Barcelona passen pel costat d'un radar pedagògic, dels que no multen, va massa ràpid.

Ho ha constatat la Guàrdia Urbana, que es plantejar difondre periòdicament les dades per crear consciència que se circula massa depressa.

(EUROPA PRESS)

Barcelona

Barcelona té radars pedagògics des del 2013 que somriuen en verd o fan mala cara en vermell quan els conductors circulen a una velocitat adequada o premen massa l’accelerador. Es col·loquen de forma rotatòria en diferents punts de risc, a l’entorn d’escoles, passos de vianants i carrers d’un sol carril amb velocitat limitada a 30km/h. No multa i busca conscienciar.

El problema és que una immensa majoria dels conductors segueixen corrent sabent que no sanciona. Ho ha explicat el cap de la Unitat d’Investigació d’Accidents de Trànsit, Manuel Haro a SER Catalunya: "Als carrers on nosaltres hem posat radars pedagògics s'infringeix molt i, per tant, això és inassumible perquè nosaltres entenem que, en d'altres carrers on no estan posats els radars, també passa. Aleshores nosaltres podem tenir un coneixement que no teníem abans i, posar el radar pedagògic, el que determina, per nosaltres, és que la gent ho veu".

Haro creu que falta canviar el xip, especialment de la gent que entra des de fora de Barcelona i corre per la ciutat com ho faria per una carretera convencional. També insisteix que a 50 quilòmetres per hora, el cotxe triga 28 metres per aturar-se en cas de frenada i a 30 només es recorren 11 metres i les lesions poden ser menors.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir