Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La nova escorta de Torra s'activarà a partir del 17 de juny

La direcció General de la Policia preveu posar en marxa la nova Àrea de Seguretat Institucional del President d'aquí 3 setmanes però no se sap encara quants i quins agents en formaran part

(ACN)

Barcelona

La controvertida Àrea dels Mossos que ha d'escortar el President de la Generalitat està previst que entri en servei el 17 de juny i a hores d'ara, els agents que n'han de formar part encara no saben si han estat escollits. Els sindicats diuen que és una mostra més de la improvisació i falta de transparència amb què s'ha fet aquest grup, des del principi.

La idea de la direcció general de la Policia és que la nova Àrea de Seguretat Institucional (ASI), que donarà protecció a Quim Torra, als expresidents de la Generalitat, al Palau de la Generalitat i a la Consellera de la Presidència, es posi en marxa la tercera setmana de juny un cop els ajuntaments ja estiguin constituïts. Les llistes dels agents que en formaran part encara no s'han publicat i els més de 150 aspirants que van fer l'entrevista de selecció encara no saben res.

És una àrea que va arrencar amb polèmica perquè es va fer a esquenes dels comandaments i s'ha convertit en un projecte polític. El portaveu del sindicat majoritari de Mossos, FEPOL, Toni Castejon explica que "el concepte policial no s'està tenint gaire en compte en la formació, ni en els drets de la gent que hi ha de participar". Afegeix que "no havia vist mai la creació d'una nova àrea d'aquesta manera".

Diuen que tot el procés s'ha fet de forma opaca i encara avui no saben quants agents en formaran part o quin horari faran. Francesc Vidal, portaveu del sindicat USPAC explica que demà dimarts tenen una reunió amb la subdirecció general on està previst que els donin més detalls d'aquesta àrea. "Denunciem la falta de transparència total en aquest procés de selecció i critiquem que sigui una àrea que depèn de polítics i no de la Prefectura. No entenem com han permès una cosa així".

Entre els aspirants, seleccionats per currículum, que han passat l'entrevista hi ha agents de l'àrea d'escortes, i també de seguretat ciutadana i de les àrees dels antiavalots, BRIMO i ARRO.

Projecte en entredit per les formes

D’entrada és un projecte que es veuria amb bons ulls si s'hagués gestionat d'una altra manera, una major especialització de la seguretat del President, amb formació potent pels seus membres i un bon nivell, diuen fonts policials consultades per SER Catalunya. Però no han agradat gens les formes: per l’opacitat amb què s’està orquestrant tot. I també perquè s’ha fet d’esquenes als mossos, als seus comandaments i als sindicats de policia, i s’ha convertit en un projecte eminentment polític. Alguns dels màxims responsables de mossos se’n van assabentar per la premsa o pel decret de creació de l’àrea.

I se sospita que és un projecte muntat des de Junts per Catalunya promogut des de Waterloo i l’entorn de Puigdemont i que busca pagar lleialtats.

A més, internament es considera que s’està fent a més a córrer, sense que els futurs components tinguin la formació adequada, es pot donar el cas que hi entrin mossos que mai han fet d’escortes. A més, creuen que es desdoblaran alguns serveis que si es gestionessin des d’una única àrea d’escortes, com fins ara, ho podrien fer amb menys efectius. "Serà ineficient" diuen les mateixes fonts consultades per SER Catalunya.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir