Més complicacions per Sant Joan
Els treballadors de recollida de fems, inclosos els de Ciutadella, anuncien vaga els dies 23 i 24 de juny

No recollir els fems per sant Joan pot deixar un panorama molt brut. / SER Menorca.

Mahón
Les festes de Sant Joan de Ciutadella es compliquen una mica més. Al problema de la manca de policies locals que no sembla avançar i on fa dies que ningú del sindicat de Menorca negocia amb els ajuntaments se li suma la vaga de recollida de fems. Els treballadors de FCC encarregats de la brossa no pensen fer net a Ciutadella els dies 23 i 24 de juny, els de més feina al municipi. Els treballadors de FCC de la ciutat de Ponent es sumen així a la de la resta de municipis de Menorca que pensen protestar aquests dos dies.
Els representants dels treballadors exposen que des de 2012 han vist reduits els sous i han de treballar amb manco gent perque la crisi va obligar a fer retallades als serveis licitats. Se'ls va dir que seria una qüestió puntual però no s'ha recuperat el poder adquisitiu i ja fa mesos que reclamen un nou acord
Per la seva part el regidor ciutadellenc Sebastià Servera adverteix que no recollir els fems comportaria repercussions molt negatives per a tothom, d'imatge per a la ciutat, però també seria un incompliment de contracte per part de FCC.
Cal recordar que s’espera que Ciutadella tingui entre 40.000 i 50.000 assistents els dies grans de la festa major Quan el cens habitual és de 22.000. Sense aquests serveis bàsics la situació es podria tornar molt complicada.

Jordi Ribera
Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de...




