Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast
Sociedad
Economía

Els negocis turístics segueixen guanyant manco que un any enrere

L'enquesta de PIME-Menorca adverteix, a més, que 2020 s'apropa amb moltes incerteses

La temporada turística no està resultant com esperaven els empresaris illencs de PIME.

La temporada turística no està resultant com esperaven els empresaris illencs de PIME. / SER Menorca.

La temporada turística no està resultant com esperaven els empresaris illencs de PIME.

Mahón

El negoci turístic disminueix a l'Illa en comparació amb el mateix mes agost de l'any anterior segons l'enquesta mensual que fa la patronal PIME Menorca. La facturació mensual ha baixat pel 47,29% de les empreses turístiques enquestades, s'ha mantingut per a un 34,11% i ha augmentat en 18,06% dels negocis. Igual que els mesos anteriors, pràcticament la meitat (47,29%) segueixen venent menys que fa dotze mesos.

En aquest mes d'agost aquest indicador ha millorat, però no prou per considerar-mínimament satisfactori.Cal recordar que formen part d’aquest estudi més de 250 Pimes illenques.

Per sectors, el de agroturismes és el que presenta un millor comportament. Un 44,44% dels establiments d'allotjament en un entorn rural ha augmentat la seva facturació. A la banda oposada es troba el comerç, on el 62,62% dels comerços relacionats directament amb el turisme han venut menys que a l'agost de 2018.

De cara al futur el Brèxit i les seves conseqüències i la desacceleració de l'economia alemanya fan que la patronal vegi amb incertesa la temporada vinent.

Jordi Ribera

Jordi Ribera

Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir