Es Castell s'incorpora al Servei Integral de Neteja de Platges de Menorca
El consistori aportarà 7.500 euros tot i no tenir platges al municipi

Imagen de archivo / PX

Mahón
L'Ajuntament des Castell s'incorpora al conveni entre el Consell Insulari els ajuntaments per a la prestació del Servei Integral de Neteja de Platges.
El consistori del municipi de llevant es compromet a fer una aportació de 7.500 euros anuals, durant el període 2020-2024, que serviran per contribuir a la neteja i manteniment de les platges de l'illa.
Tot i que Es Castell només té dues zones de bany, i no té platges ni ingressos lligats a elles com altres ajuntaments, l'actual equip de govern liderat per Joana Escandell considera que aquesta era una passa necessària, i que s'hauria d'haver fet abans.
Escandell també assenyala que l'Ajuntament ha de fer una contribució solidària i raonable al manteniment d'aquests espais degut a la seva importància per a l'activitat turística de l'illa, de la qual el municipi també es beneficia. Finalment, la batlessa ha subratllat que l'aportació també vol ser una contribució en clau ambiental, i ha assegurat que Es Castell està compromès amb el Medi Ambient i amb la Reserva de Biosfera.
El servei insular de neteja de platges contempla la realització de campanyes d'educació i sensibilització adreçada als usuaris de les platges. Per a l'exercici 2020 aquest servei tindrà un pressupost d’un poc més d’un milió d’euros, dels quals els ajuntaments n'aportaran el 55%.

Edu Cendán
(Menorca, 1980) Titulado en Producción Audiovisual y especializado en Locución radiofónica. Trabaja...




