Maó gestionarà 39,5 milions d'euros l'any vinent
Les majors inversions seran per arreglar carrers i la compra d'una nova nau per a la brigada d'obres municipal

El batle de Maó ha presentat els nous pressupostos per a 2020. / Cadena SER.

Mahón
L’Ajuntament de Maó gestionarà el proper any 39.578.000 euros. Es tracta d’una xifra molt semblant a la de 2019 quan s’estan gastant 163.000 euros manco. Es tracta d’un increment que no preveu apujar l’IBI, el principal impost directe. No obstant, caldrà veure què passa amb l’entrada en vigor d’una nova taxa de recollida de fems, servei que fins ara anava lligat a l’IBI.
Entre les principals inversions que es faran destaca la millora d’infraestructures de carrers incloent el carril-bici a la via de ronda i l’adquisició i reforma d’una nau industrial al carrer Bajolí que acollirà la brigada d’obres municipal que així surt dels Quarters de Santiago per a que es facin les obres del nou geriàtric. El cost total d'aquestes dues actuacions syuposa gairebé 2,5 miliions d'euros.
Pel que fa a la despesa el batle s’ha mostrat molt crític amb la llei Montoro. A finals de 2020 es deuran 1,9 milions d’euros sobre un pressupost de 39,5. El fet de no poder destinar l’estalvi real a reinversions suposa un greuge per a consistoris sanejats impedeix poder fer millores pels ciutadans segons el batle Héctor Pons.

Jordi Ribera
Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de...




