Posar la pesca artesanal al nivell de l'horta
És un dels objectius de la Càtedra Terra Ciutadana que assegura que de la mar no se'n recorden ni les administracions públiques ni les universitats

Valencia
La Càtedra Terra Ciutadana naix a la Universitat Politècnica de València amb un objectiu: que el coneixement que es genera en la universitat arribe, realment, a la societat. Volen ser un nexe entre els dos mons massa vegades desconnectats.
Sergi Escribano, investigador de la Càtedra, explica que de la mar ningú sembla recordar-se'n. Fent un símil amb el camp, el compara amb el fenomen del minifundisme: està, però ningú li para atenció, i aquells que viuen de la pesca se senten abandonats pels poders públics i pels investigadors.
Per això, la idea ara és que un patrimoni que està viu, perquè encara són moltes les persones que viuen de la pesca artesanal a València, pot posar-se en valor. És un món que a més està present en l'imaginari col·lectiu, però lluny de la importància que li donen altres autonomies com Euskadi i Galícia.
I dins de les accions concretes per a posar en valor la pesca artesanal està el foment del consum local; la gastronomia, mitjançant els grans xefs valencians; i el turisme i l'oci, mitjançant una recuperació del patrimoni material existent al Cabanyal, al Palmar… fent-lo accessible i creant un itinerari.
A més, en La Llavor
Donem consells per tal d'evitar complicitat amb els lladres que furten fruites. Parlem de vi, cuinem...

Juan Magraner
Editor 'Hoy por Hoy Matinal Comunitat Valenciana' y director del programa agroalimentario de 'La Llavor'....




