Interior rebaixa els nivells d'alerta en donar per acabat el temporal

Carretera GI-643 totalment inundada a Girona(ACN)

Barcelona
El Departament d'Interior ha rebaixat a la fase d'alerta el pla Inuncat, en remetre el temporal que ha castigat Catalunya en els últims dies, tot i que encara segueixen les afectacions a les carreteres i el subministrament d'aigua corrent i elèctric, amb prop de 2.000 abonats sense llum.
El conseller d'Interior, Miquel Buch, ha comparegut aquest matí en roda de premsa per fer balanç de la situació un cop ha amainat el temporal i, tot i recomanar encara precaució en les proximitats de rieres i rius, ha anunciat que els serveis d'emergències s'estan retirant i rebaixant els plans de Protecció Civil activats en els últims dies.
Concretament, ha explicat Buch, el pla Inuncat, que va entrar en la fase d'emergència el passat dimecres, s'ha rebaixat ja a la d'alerta i la previsió és que en les pròximes hores passi al nivell de prealerta o es desactivi completament.
Segons Buch, la borrasca Gloria que els últims dies s'ha acarnissat a Catalunya, i que ha deixat quatre morts i un desaparegut, ha estat un "temporal extraordinari", que el mateix Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) ha titllat d'"insòlit", de manera que excepcionalment s'han hagut d'activar de manera simultània els tres plans d'emergència Inuncat, Neucat i Vencat.
Amb el temporal ja finalitzat, el conseller ha assegurat que el Departament d'Interior dona pas a d'altres, com el de Presidència o del Territori i Sostenibilitat, que s'encarregaran de "pilotar la recuperació d'aquest episodi d'emergència".
Tot i haver cessat les pluges, els cursos fluvials segueixen molt plens, de manera que Interior segueix recomanant precaució als ciutadans que hagin d'acostar-se a rius, rieres o torrents i ha demanat als conductors que, de cara al cap de setmana, s'informin de l'estat de les carreteres abans de sortir de casa.
Segons el Departament, encara segueixen sense llum prop de 2.000 abonats -en Olivella, Sant Vicenç dels Horts (Baix Llobregat) i Girona- i continuen les incidències en el subministrament d'aigua potable a Hostalric (Selva), a més d'algun municipi aïllat per despreniments, com Gualba.
Els Bombers de la Generalitat, que al llarg del temporal han intervingut en 8.168 situacions d'emergència, segueixen col·laborant amb Salvament Marítim en les tasques de recerca d'un home desaparegut a Palamós (Baix Empordà) i mantenen actius 91 serveis per arbres i pals elèctrics caiguts, danys al mobiliari urbà i inundacions.
Així mateix, un total de 72 carreteres segueixen afectades pel temporal, que inclou tant vies tallades (39), com amb restriccions a la circulació per la presència d'obstacles a la calçada o de neu.




