Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

HOY POR HOY Sigue en directo el programa especial desde Cariñena, ciudad europea del vino 2025

5 persones han mort en accidents aeris a Catalunya durant aquest 2020

Els Mossos i la Guàrdia Civil investiguen el sinistre d'una avioneta estavellada al mar, d'un helicòpter que va caure al Pirineu i d'un home que feia parapent a la Conca de Barberà

Dos Mossos a la zona on va caure un helicòpter que revisava línies elèctriques al Pirineu / ACN

Dos Mossos a la zona on va caure un helicòpter que revisava línies elèctriques al Pirineu

Barcelona

5 persones han mort en accidents aeris aquest any a Catalunya segons les investigacions que tenen obertes els Mossos i la Guàrdia Civil. Problemes mecànics o errors humans estan darrera d'aquests accidents, que sovint tenen conseqüències tràgiques.

El 3 de novembre una avioneta que feia la ruta Eivissa-Reus es va estavellar al mar. Els dos tripulants, experimentats pilots, un d'ells, mosso d'esquadra, van morir. Els seus cossos van ser rescatats al cap d'uns dies, un a més de 40 metres de profunditat. La Guàrdia Civil segueix investigant les causes d'aquest sinistre aeri.

Els Mossos, per la seva banda, encara recullen dades d'un altre accident, el d'un helicòpter que es va estavellar el 6 de juliol al paratge de la Vansa i Fórnols, a l'Alt Urgell. Els dos tripulants de la nau de l'empresa Helitrans Pyrinées van morir. El cap de la investigació de la Unitat Tècnica de Seguretat Aèria, Xavier Moya ha explicat a SER Catalunya que s'apunta "una errada mecànica" com la principal causa d'aquest accident que "segueixen investigant sota les ordres del jutjat d'instrucció número 2 de la Seu d'Urgell". Els Mossos han investigat aquest any 6 accidents aeris.

El 15 de juliol un home de 51 anys va morir mentre feia parapent a Forès, a la Conca de Barberà. Els Mossos creuen que va fer una mala maniobra per un error humà i es va estavellar a prop d'un generador eòlic.

L'any passat van morir 3 persones en accidents aeris a Catalunya i el 2018 van ser 7 les víctimes.

 

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir