Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Millor de temporada

Més nutrients, més sabor i més barats. Els productes de temporada són tot avantatges però també, per culpa de la pandèmia, els hem abandonats tant com a la nostra línia

La llavor (06-02-2021)

La llavor (06-02-2021)

00:00:0000:06
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Valencia

Paula Crespo és la presidenta del Col·legi de Nutricionistes Valencians i en La Llavor ha explicat per què els productes de temporada són millors. L'excés d'oferta, la presència de tota mena de productes tots els dies de l'any, ens ha fet perdre, primer, el concepte de temporada i, segon, el concepte de sabor. Els productes de temporada estan al punt i són més saborosos.

Reconeix Crespo que aquell que ací no és de temporada sí que ho és en altres parts del planeta i per tant les seues propietats també són bones però posa un però: Portar eixos productes ací suposa una profunda petjada de carboni. Té un cost mediambiental molt elevat que no val el capritx de menjar allò que ve d'un altre continent i que en el viatge ha perdut bona part de la seua frescor.

Però el pitjor per a Crespo no és ja que hàgem oblidat què són els productes de temporada, el pitjor és que hem renunciat, per culpa de la pandèmia, al nostre aspecte físic, i amb això hem renunciat a la nostra salut. Afirma que les consultes de dietistes i nutricionistes estan plenes de persones que han desisitit perquè com a "total, no es pot eixir", s'han anat deixant abundant en problemes com el sobrepés i l'obesitat. I recorda que l'obesitat infantil a la Comunitat Valenciana és pandèmia.

D'altra banda som molt còmodes. Ni ens agrada calfar-nos el cap, ni ens agrada cuinar. Recorrem al més còmode quan en realitat el més còmode seria tornar a una dieta mediterrània bàsica: fruites i verdures de temporada, fruita seca, lactis, una mica de peix i de carn de proximitat i sense necessitat de grans elaboracions.

Crespo anima a reprendre la senda de la bona alimentació perquè no tot és el físic i recorda que dietistes i nutricionistes estan per a ajudar.

Rebost i vi

Al Rebost preparem un arròs amb bacallà i carxofes, i et recomanem tastar el vi Quod Superius 2013.

REBOST

ARRÒS AMB BACALLÀ, CARXOFES I PIMENTÓ VERD

Arròs amb bacallà i carxofes

Arròs amb bacallà i carxofes / Santiago Hernández

Arròs amb bacallà i carxofes

Arròs amb bacallà i carxofes / Santiago Hernández

Ja estic de nou a la cuina per a oferir-vos una recepta amb un sabor intens. El sabor que ens ofereix el bacallà. I si a més li afegim unes carxofes i un toc de pimentó verd, la veritat és que ens pot quedar un arrocet d'escàndol.

Ens situem. Divendres migdia. Cap de setmana i el arocet setmanal hi no pot faltar. De camí a casa després del treball vaig pensant en els ingredients i la veritat que aquesta vegada tinc pocs al meu abast. Quan arribe a casa rebusque pel frigorífic i trobe dos carxofes i un pimentó italià i una mica de verdura per a fer un caldet lleuger (carlota, porro, xirivia, nap i un trosset d'api). Ja tinc la meitat dels ingredients. Em falta l'ingredient principal, i buscant en el congelador em trobe un llom de bacallà skrei. En eixe moment pense que soc molt afortunat. El skrei (nòmada) és un bacallà de sabor intens i textura ferma que recorre milers de quilòmetres.

Anem al tema. Els ingredients (per a 2 persones) que utilitzaré són els següents:

Per al caldo necessite una carlota, un porro, una xirivia, un nap i un trosset d'api. Evidentment, els ingredients poden variar segons el que tingueu a mà.

Per a preparar l'arròs:

250 g d'arròs

1 llom de bacallà skrei

2 carxofes

1 pimentó italià

100 g de tomaca natural triturada

1 c/c de pebre roig dolç

1 gotet d'Oli d'oliva verge

Sal

Safrà o en el seu sefecte, un toc de colorant alimentari.

Ens posem a la feina. En primer lloc preparem el caldo amb les verdures netes prèviament. Deixem bullir durant uns 25 minuts.

Mentrestant, prepararem el sofregit. Netegem i tallem les carxofes. Les deixem a remulla amb unes gotetes de llima per a evitar que s'oxiden.

Tallem el bacallà en rodanxes d'un dit de gruix i reservem per al final. Tallem també el pimentó verd en xicotets trossos i comencem a sofregir en el calder amb un raig d'oli. A continuació afegim les carxofes ben escorregudes i deixem que es vagen daurant al costat del pimentó.

Una vegada estiguen al punt apartem les carxofes i el pimentó als costats i hi afegim el pebre roig dolç. Removem durant uns segons i hi incorporem la tomaca ràpidament. Rectifiquem de sal i deixem que la tomaca reduïsca. Quan tinguem ben reduïda la tomaca hi afegim l'arròs i deixem que es marque durant un parell de minuts.

Mentrestant, anem preparant el caldo bullint. Jo sempre solc posar 3 parts de caldo per 1 d'arròs però dependrà del tipus d'arròs i de la duresa de l'aigua.

Deixem que bulla durant 10 minuts a foc alegre i quan comence a aparéixer l'arròs baixem una miqueta d'intensitat i hi afegim el bacallà. Deixem que acabe de coure's l'arròs durant 5 minuts més i finalment li donem un colp de foc durant 1 minut més per aconseguir una miqueta de socarrat. Ja em contareu, perquè el sabor no vos deixarà indiferents. Aquesta vegada ho l'he maridat amb un Chardonnay del meu bon amic Paco Olivan de la Bodega Hacienda Grimón. Vos recomane els seus vins de totes totes.

Bon profit!

Ací tens la recepta original: http://www.unarecetaunrecuerdo.com/arroz-con-bacalao-alcachofas-y-pimiento-verde/

Juan Magraner

Juan Magraner

Editor 'Hoy por Hoy Matinal Comunitat Valenciana' y director del programa agroalimentario de 'La Llavor'....

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir