El Consell gestionarà quatre anys més Alforí de Dalt
Es prorroga l'acord amb el Ministeri de Trasició Ecològica i es mantindran els programes de conservació de la zona que pertany a la Xarxa Natura 2.000

La finca d'Alforíde Dalt és d'un gran interès cultural, etnològic i natural. / CIME.

Mahón
El Consell de Menorca gestionarà la finca d’Alforí de Dalt durant quatre anys més. Es farà mitjançant l'Agència de la Reserva de Biosfera del Consell a través d'un conveni de col·laboració amb l'Organisme Autònom de Parcs Nacionals. Això permetrà donar continuïtat a les actuacions iniciades de gestió i manteniment de la finca, i a l'extens programa d'educació ambiental que s'hi realitza. Els compromisos econòmics que assumeixen ambdues parts són 360.000€ per part de l’Estat i 45.000€ més, per part del Consell al llarg d'aquests propers quatre anys.
Mitjançant aquest acord, l'Agència es compromet a vetllar per la conservació dels seus hàbitats i espècies, realitzar-hi accions relacionades amb l'ús públic, activitats d'educació ambiental i vigilància de la finca.
Gràcies a aquesta col·laboració la finca d'Alforí compta amb un servei de vigilància i manteniment permanent, mitjançant el qual es vetlla per la conservació dels hàbitats de la finca. A part, s'hi han fet tasques de conservació i restauració d'enderrossalls a murs de paret seca, construcció de ponts de pedra i recuperació de síquies de drenatge, amb tècniques tradicionals. La finca d'Alforí de Dalt és propietat estatal del Ministeri de Transició Ecològica. Té una extensió de 256 Ha. Es troba al terme municipal de Ciutadella i forma part de la Xarxa Natura 2000.




