Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Calonge i Sant Antoni reclama amb "urgència" tornar a implantar el toc de queda

Aquest cap de setmana hi ha hagut concentracions de gent, botellots, baralles i actes de vandalisme a les platges i al passeig.

L'alcalde de Calonge, Jordi Soler, mirant les dades d'incidència del coronavirus / ACN

L'alcalde de Calonge, Jordi Soler, mirant les dades d'incidència del coronavirus

Calonge

L'alcalde, Jordi Soler, diu que està “emprenyat” i que els botellots, batusses multitudinàries i el “vandalisme gratuït” d’aquest cap de setmana al passeig i a prop de l’escola La Sínia, amb concentracions de més de 200 persones, fan la situació insostenible.

“És un fenomen nou que no estem acostumats a viure i si a Palafrugell no donen l'abast, per nosaltres és insostenible i inaguantable perquè si habitualment cobrim el torn de policia amb una patrulla, aquests dies n'hem hagut de posar set”, ha recalcat Soler.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Jordi Soler: "És inaguantable, no podem mantenir un estiu així"

00:00:0000:06
Descargar

Durant el cap de setmana, la policia ha fet 5 detencions i s’han registrat 6 robatoris, 3 d’ells amb violència. També s’ha disolt dues concentracions i hi ha hagut 4 ferits. Els primers càlculs fets per l’Ajuntament quantifiquen els danys en 30.000 euros.

Amb 7 quilòmetres seguits de platges, Soler diu que estan desbordats i espera que en la pròxima revisió de mesures es tingui en compte la seva denúncia perquè “no té sentit que els municipis del voltant tinguin toc de queda i Calonge no”. Per l’alcalde és evident que aquest cap de setmana “hi ha hagut un efecte crida” i creu que es tornarà a produir el cap de setmana vinent.

De fet, Soler, ha arribat a dir que perquè la gent pugui “tornar a gaudir de les vacances i descansar” s’hauria de tornar a implantar el toc de queda a tota la zona de costa.

100 cotxes al peu de les Gavarres

La llista de pobles que no tenen toc de queda i que denuncien botellots ha crescut les últimes hores. A Mont-ras, l’Ajuntament ha denunciat botellots, destrosses de mobiliari urbà, concentracions de grups de joves amb més de 100 vehicles, entrada il·legal a finques privades i tot això en una zona pròxima al Massís de les Gavarres, que –recorden- té un alt risc d'incendis. El concistori diu que s’han entregat gravacions per identificar a alguns dels participants.

Deixalles en un dels camps de Mont-ras on s'ha fet un botellot

Deixalles en un dels camps de Mont-ras on s'ha fet un botellot / Aj. Mont-ras

Deixalles en un dels camps de Mont-ras on s'ha fet un botellot

Deixalles en un dels camps de Mont-ras on s'ha fet un botellot / Aj. Mont-ras

A l’Escala, els veïns de Riells també denuncien que cada nit hi ha botellots a la platja i que l’endemà es troben totes les restes de la festa. I diuen que tot això passa perquè la policia local està desbordada.

A Palafrugell, un altre municipi que va demanar seguir amb toc de queda, l’Ajuntament ha incorporat 5 persones més controlar l’accés a les platges que se sumen als 2 agents cívics i al personal de la policia local.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir